Kırık Rehabilitasyonu

Kırık Rehabilitasyonu Konya

Kırık; kemiklerin aşırı kuvvete maruz kalarak ayrılmasından kaynaklanan, anatomik bir sorundur. Kırık kemikler anatomik bütünlüğünü kaybeder. Bu nedenle tedavi sürecinde kemiğin eski, sağlıklı yapısını kazanması amaçlanır. Aynı zamanda kırık rehabilitasyonu sayesinde, hareketsiz kalan dokuların güçlenmesi ve bölgenin desteklenmesi hedeflenir.

Kırık tedavisinde ilk aşama; bölgenin iyileştirilmesi ve kemiklerin kaynamasıdır. Ancak bu süreçte, hareketsizlikten dolayı, eklemler sertleşir ve kas erimesi gibi sorunlar ortaya çıkabilir. Bu riski ortadan kaldırmak ve kırık olan bölgenin fiziksel işlevini korumak için fizik tedaviden yararlanılır. Yazımızın devamında kırık rehabilitasyonu hakkında daha fazla bilgiyi bulabilirsiniz.

Konya’da kırık rehabilitasyonu hakkında daha detaylı bilgi almak için ise Uzm. Dr. Mehmet Kerem Uzun’un Konya’daki kliniği ile iletişime geçebilirsiniz.

Kırık Tedavisi Nasıl Yapılır?

Kırık tedavisini iki aşamalı bir tedavi olarak düşünebiliriz. İlk aşama, ortopedistler tarafından tamamlanır. Ortopedistin fiziki değerlendirmesi ve röntgen sonuçları ile kırık teşhisi konulabilir. Tedavi için kırık olan bölgenin bir süre hareketsiz kalması ve kemiklerin yeniden sağlıklı anatomik yapısına kavuşması beklenir. Bu süreci üç faz olarak inceleyebiliriz.

• İnflamatuar faz: Yaklaşık 1 – 2 hafta sürer. Kırık olan bölgede bir süre sonra inflamasyon gelişmeye başlar. Yani kemikler kendini onarmaya ve ölü dokular temizlenmeye başlar.
  • Reperatif faz: Bu faz, tamir edici olarak faz olarak da adlandırılabilir. Çünkü bu süreçte yumuşak dokular, sert dokulara dönüşür ve kırık kaynamaya başlar.
  • Remodelling fazı: Remodelling yani yeniden yapılandırma sürecinde kırık hattındaki stabil hâl artar. Ancak dokuların eski hâline gelmesi yıllar bile sürebilir.

Kırık Sonrası Rehabilitasyon Neden Yapılır?

Kırık iyileşene kadar, bölgenin hareketsiz durması tercih edilir. Bunun için alçı, atel vb. materyallerden yardım alınabilir. Dokuların uzun süre hareketsiz kalması, kasların esnekliğini ve hareketini olumsuz etkileyebilir. Kırık iyileştikten sonra, kemiklerin üzerine yavaş yavaş yük bindirmek gerekir. Kişinin günlük hayatında yaptığı rutinleri sorunsuz bir şekilde yapabilmesi için, doğru egzersizlerin yapılması ve kasların tedavi edilmesi gerekir. Bu nedenle kırık rehabilitasyonundan yardım alınır.

Kırık Rehabilitasyonunun Amacı Nedir?

Kırık rehabilitasyonunun amacı:

• Scar, atrofi ve kontraktür oluşumunun engellenmesi
  • Dokular arasında yapışıklık oluşumunun engellenmesi
  • Tendonların yapısının ve kas liflerinin uzunluğunun korunması
  • Hareketsizlikten olumsuz etkilenen eklem yapısının hareket kapasitesinin ve işlevinin korunmasıdır.

Kırık rehabilitasyonundan en iyi sonuçları alabilmek için ortopedik tedavi tamamlandıktan sonra, en kısa sürede fizik tedaviye başlamak gerekir. Aksi takdirde atrofi oluşabilir ve hareketler ağrılı olabilir. Bu da kişinin eklem bölgelerindeki deformasyonu kalıcı hâle getirebilir.

Kırık Rehabilitasyonu Nasıl Yapılır?

Günümüzün modern tedavi teknikleri elbette fizik tedavi alanını da etkilemiştir. Gelişen teknolojik imkânlar sayesinde, kırık rehabilitasyonunda kullanılan yöntemler de gelişmiştir. Ancak kırık rehabilitasyonunda yapılan en temel uygulamalardan bahsedecek olursak;

• Isı uygulaması: Dokuları yumuşatmak, ağrı ve spazmı azaltmak için yapılan uygulamalardır. Hot pack, parafin vb. yöntemlerle yapılabilir. Bu noktada en etkili seçenek fizik tedavi uzmanları tarafından belirlenir.
  • Elektroterapi: En sık bilinen elektroterapi yöntemi “TENS”tir.
  • Egzersiz: İzometrik, izotonik ve izokinetik egzersizler ile yapılan fizik tedavi uygulamalarıdır. Bu egzersizler, uzman bir doktor tarafından kontrollü olarak yapıldığında, hastanın kısa sürede toparlanmasına yardımcı olur. Kişinin tedavi sürecini desteklemek için bazı egzersizlerin evde yapılması da tavsiye edilebilir.

Konya Kırık Rehabilitasyonu

Konya kırık rehabilitasyonu; fizik tedavi uzmanları eşliğinde yapılması gereken, profesyonel olarak planlanan bir uygulamadır. Bu nedenle iyileşen kırık vakalarının doğrudan bir fizik tedavi uzmanına yönlendirilmesi gerekir. Farklı bölgelerdeki kırıkların tedavi süreci de farklıdır. Bu nedenle her hastanın ihtiyacı olan egzersiz ve fizik tedavi uygulaması farklıdır. Fizik tedavi uzmanları, bu farkları göz önünde bulundurarak, hastaya en uygun tedavi planını hazırlayabilirler.

Konya’da kırık rehabilitasyonu hakkında daha fazla bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir; dilediğiniz zaman randevu alabilirsiniz.