Tedavi Edici Egzersizler

Tedavi edici egzersizler; hareket kısıtlılığı ya da fiziksel engelliliğin azaltılması, kasların yeniden güçlendirilmesi amacıyla yapılan egzersizlerdir. Tedavi edici egzersizler, fizik tedavi ve rehabilitasyon sürecinin önemli bir parçasıdır. Çünkü sadece fizik tedavi ajanlarından oluşan bir tedavi süreci, kasların aktifliğini korumak için yeterli değildir. Fizik tedavi ajanlarının etkisi, egzersiz ile güçlendirilir ve tedavi sürecinden en verimli sonuçlar elde edilebilir. Bu süreçte uygulanan her bir egzersizin etki ettiği kas grubu farklıdır. Bu nedenle bel, sırt, boyun ve bacak bölgelerine yönelik farklı egzersizlerle, kasların yeniden güçlendirilmesi sağlanır.

Tedavi edici egzersizler ve bu egzersizlerin fizik tedavi sürecinde kullanımına yönelik daha fazla bilgi almak için Uzm. Dr. Mehmet Kerem Uzun’un Konya’daki kliniği ile iletişime geçebilirsiniz.

Eklemlerin Hareketi Neden Kısıtlanır?

Eklem ve kaslar; iskelet sistemimizin sağlıklı olmasını sağlayan, vücudumuzun en aktif bölgeleridir. Bu nedenle hasara da en açık bölgelerdendir. Aynı zamanda kasların sağlıklı yapısını koruması için sürekli hareketli olması gerekir. Zamanla kas ve eklem dokuları da yorulmaya ve yıpranmaya başlar. Bu nedenle kas ve eklemlerde görülen sorunların önemli bir bölümü yaşlanma ile de ilgilidir.

• Uzun süre hareketsiz kalmak
  • Hastalık ve travmalar
  • Ödem
  • Spor sonrası yaralanmalar
  • Atel vb. cihazların kullanımı eklem hareketlerini etkiler.

Eklem hareketlerindeki kısıtlamalar sonucunda, dokularda fibrotik değişiklikler olabilir. Bu da eklemlerin işlevini etkileyebilir.

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Alanında Sık Karşılaşılan Hastalıklar:

• Akut veya kronik seyreden, bölgesel ağrılar
  • Bel, boyun, sırt ve bacak ağrıları
  • Omuz ağrıları
  • El ve el bileğindeki ağrılar
  • Bel ve boyun fıtıkları
  • Spastisite ve distoni rahatsızlıkları
  • İnme (Felç)
  • Sinir sıkışmaları (Özellikle karpal tünel sendromu)
  • Kireçlenme
  • Kemik erimesi
  • Romatoid artrit
  • Spor yaralanmaları
  • Kulunç olarak da bilinen miyofasyal ağrı türleri fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında en sık karşılaştığımız rahatsızlıklardır.

Bu rahatsızlıkların derecesine ve hastanın şikâyetlerine göre farklı tedavi yöntemleri tercih edilebilir. Traksiyon, elektroterapi uygulamaları, ısı ve soğuk uygulamaları, kinezyo bantlama teknikleri ve benzeri tedavi yöntemleri bu süreçte oldukça etkilidir. Ancak en başarılı sonuçları alabilmek için bu tedavileri egzersiz ile desteklemek şarttır. Hastanın hareket kısıtlılığına ve hareket kısıtlılığının görüldüğü bölgeye göre farklı egzersizler tercih edilebilir.

Tedavi Edici Egzersizler Nelerdir?

Tedavi edici egzersizler, yukarıda bahsettiğimiz tedavi yöntemlerinin etkisini artırmak için yapılan egzersiz uygulamalardır. Tedavi edici egzersizlerle amaçlanan; dokuların hareket kısıtlılığını azaltmak ve hastalarımıza düzenli egzersizin önemini anlatmaktır. Tedavi edici egzersizler, uzman fizyoterapistler eşliğinde yapılır. Ameliyat sonrası ya da öncesinde tercih edilebilir. Hastalığın durumuna ve ilerleyişine göre pasif, aktif, asistif gibi farklı egzersiz programları tercih edilebilir.

Tedavi Edici Egzersizler Nelerdir?

Kas-eklem sorununun hangi bölgede olduğuna göre farklı tedavi edici egzersiz protokolleri uygulanabilir. Nörolojik kaynaklı kas hastalıkları için yapılan egzersiz programları da farklılaşabilir. Bu süreçte en sık tercih edilen egzersizler:

• Kalp ve solunum egzersizleri
  • Aerobik egzersizler
  • Yürüme, denge ve koordinasyon ile ilgili egzersizler
  • Kas güçlendirme egzersizleri
  • Germe ve eklem açıklığını artırmaya yönelik egzersizler
  • Postür egzersizleri
  • Nörolojik rehabilitasyon protokolleri
  • Pozisyon uygulamaları
  • Probleme özgü olarak kurgulanan tedavi edici egzersizler

Konya Tedavi Edici Egzersiz Uygulamaları

Konya tedavi edici egzersizler ve uygulamalarından verim alabilmek için uygulamanın mutlaka uzman bir fizyoterapist eşliğinde yapılması gerekir. Bu noktada deneyimli bir fizik tedavi uzmanı ile görüşerek, size özgü egzersiz planını öğrenebilirsiniz.

Konya’daki kliniğimizi arayarak, tedavi edici egzersizler ve diğer fizik tedavi uygulamaları hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.